اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین علیه اسرائیل (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
سرخط خبرها

بلینکن: فرصت دستیابی به آتش‌بس در غزه وجود دارد

  • کد خبر: ۲۱۵۶۱۹
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
بلینکن: فرصت دستیابی به آتش‌بس در غزه وجود دارد
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به لزوم افزایش کمک‌ها به غزه، گفت فرصت رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، آنتونی بلینکن روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت فرصت رسیدن به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا در دیدار «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» همتای قطری خود گفت: «باید به آتش‌بس برسیم تا بتوانیم کمک‌های بیشتری وارد نوار غزه کنیم و وضعیت کنونی غزه غیرقابل پذیرش است».

او در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که «قطر شریک اساسی آمریکاست و ما از این شراکت تقدیر و تشکر می‌کنیم».

بلینکن همچنین با اشاره به غرق‌َدن کشتی انگلیسی در دریای سرخ در پی عملیات ارتش یمن، مدعی شد «این امر مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند و حوثی‌ها (انصارالله) باید حملات خود در دریای سرخ را متوقف کنند».

از سوی دیگر محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر گفت: «وضعیت کنونی بی‌سابقه است و هرج و مرج تمام نقاط در غزه، دریای سرخ و سوریه را فرا گرفته است. ما خواهان این هستیم که تمام اسرا در غزه آزاد شوند و کمک‌ها به غیرنظامیان برسد».

پیش از این «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن خواهان تعیین جدول زمانی مشخصی برای پایان جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شد.

بنی گانتس، اما گفت «در دیدارهایم با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و جیک سالیوان بر اهمیت تکمیل مأموریت از بین بردن تهدید حماس تأکید کردم».

در چند روز اخیر قاهره میزبان مذاکراتی برای رسیدن به آتش‌بس در غزه بود و از مذاکرات قاهره به عنوان آخرین راه برای دستیابی به اولین آتش‌بس طولانی در جنگ یاد می‌َود.

منابع امنیتی مصر روز دوشنبه گفتند همچنان با اسرائیلی‌ها در تماس هستند تا اجازه دهند مذاکرات بدون حضور هیئت اسرائیلی ادامه یابد.

واشنگتن به عنوان نزدیکترین متحد تل‌آویو، گفته یک توافق مورد تایید اسرائیل در حال حاضر روی میز است.

حماس این روایت را به عنوان «تلاشی برای رد سرزنش از سوی تل‌آویو در صورت شکست مذاکرات بدون توافق، رد کرده است».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->